Food Supplement....Habatussauda (Baraka)

>> Tuesday, May 20, 2008


Harga: RM12 sekotak

Food Supplement, Nigella Sativa Oil, Increases Immunity, Maintains Good Health

"Membongkar Semula Misteri dan Rahsia dari Al-Quran dan Hadith”

(Penawar yang disebut didalam Al-Quran dan Al-Hadith)

Rasulullah SAW pernah bersabda maksudnya:

“Tetaplah kamu berubat dengan Al-Habbtus Al-Sawda’ ini, kerana sesungguhnya ia mengandungi bahan penyembuh bagi setiap jenis penyakit,kecuali mati” ( HR A-BUKHARI)


ANALISIS PAKAR PERUBATAN MODEN MENUNJUKKAN MADU DAN HABBTUS SAWDA’ MEMPUNYAI KEKUATAN PENYEMBUH YANG MENAKJUBKAN. ADALAH TIDAK MEMERANJATKAN BAHAWA HABBAH BARAKAH ATAU HABBAH SAWDA’ BANYAK MEMBERI PERTOLONGAN UNTUK MERAWAT, MERINGANKAN, MEMPERBAIKI ATAU MENYEMBUH PELBAGAI JENIS PENYAKIT :-

- ANGINA (sakit pada hati/ jantung)- kesakitan yang perit dan menyucuk-nyucuk pada dada, selalunya disebabkan oleh ketidak cukupan bekalan oksigen yang dibekalkan pada otot jantung.

- MASALAH PEREDARAN DARAH – anemia, arteroskloerosis, tekanan darah tinggi,tekanan darah redah, masalah jantung, varikosvein dan strok.

- MASALAH PERNAFASAN- asma, pneumonia, bronchitis dan batuk berkahak

- MASALAH SAKIT PUAN- fibroid, menopause,gangguan peredaran darah haid, jangkitan kulat/ keputihan, masalah ketika hamil, ketidaksuburan dan alahan.

- MASALAH BUAH PINGGANG- batu karang, bengkak buah pinggang, jangkitan pundi kencing dan kegagalan fungsi buah pinggang.

- MASALAH SEKSUAL- kelemahan fungsi seksual, mati pucuk, dan kurang ransangan

- MASALAH KULIT- insomnia, gangguan selera makan, tekanan dan ketegangan.

- MASALAH TULANG / SENDI- gout, arthritis dan reumatima

- MASALAH PENGHADAMAN- sembelit,direa, ulser, ketidakhadaaman dan gastik

- MASALAH MENTAL- meningkatkan/ meransangkan prestasi mental, membekalkan nutrien dan sebatian bagi menyempurnakan perjalanan fungsi otak dan kecergasan minda.

- MASALAH UMUM- kencing manis, alergi, migraine, kelesuan, sinus atau resdung, buasir dll.

- MASALAH PEROKOK- menghindarkan penyakit barah yang disebabkan oleh NIKOTIN yang mrngganggu peredaran darah dan debaran jantung.

- BRONKITIS- radang paru-paru, bengkak pada tiub udara di kerongkong.



"Tidaklah Allah menurunkan sesuatu penyakit melainkan dia menurunkan ubat baginya” (ibnu majah)



AL-HABBATUS SAWDA’Menurut Bukhari-Muslim, Nabi SAW bersabda yang bermaksud:“Al-Habbah Al-Sawda’ mempunyai ubat bagi segalapenyakit kecuali mati”.Kajian perubatan moden yang dilakukan oleh Dr. Peter Schleicher, seorang pakar di dalam bidang imunologi di Munich mendapati bahawa minyak yang terdapat pada Al-Habbah Al-Sawda boleh digunakan untuk merawat pelbagai jenis penyakit.

Dr. Micheal Tierra, penulis buku “Planetary Herbalogy” mendapati Al-Habbah Al-Sawda’ mengandungi BETASITOSTEROL. Ia adalah bahan untuk ANTI KANSER yang berkesan.The Journal of American Scientist melaporkan, al- Habbah al-Sawda’ bermanfaat untuk banyak penyakit kerana ia mengandungi antihistamine (pencegah alahan), antioxidant (pencegah kerosakan sel), antibiotic (pembunuh kuman), antimycotic (antikulT) DAN bancho-dilating effect (pengembang) saluran pernafasan.Al-Allamah al-Imam Syamsudin Abu Abdullah bin Abu Bakar al-Dimisgiy yang lebih terkenal dengan panggilan Ibnu Qayyim al-Jawziyah (691-751) menulis dalam kitabnya yng cukup terkenal “ZAD AL-MI’AD FI HUDA KHAYRI AL-IBAD”. Jika al-Habbah al-Sawda dihancurkan dan dicampurkan dengan madu, kemudian diminum dengan air panas, ia dapat menghancurkan batu karang yang terdapat dalam buah pinggang dan tempat berkumpulnya air kencing. Memeperlancarkan keluarnya kencing, darah haid, dan susu ibu. Orang yang lumpuh sebelah badan maka dianjurkan supaya menyapu minyak al-habbah al-sawda’ ke atas anggota badan. , insyaallah akan sembuh dari lumpuh.Doktor Abu Ali al-Husain bin Abdullah bin Sina yang lebih terkenal dengan Ibnu Sina dalam kitab besarnya, : “Al-Qanun fi al-Tibb” sebagai berikut : Al-Habbah al-Sawda’ boleh melancarkan keluarnya darah haid wanita yang bermasalah dalam hal ini ia juga bertindak seperti bom untuk menghancurkan batu karang yang ada pada buah pinggang dan tempat berkumpulnya air kencing, caranya ialah al-Habbah al-Sawda’ dicampur dengan madu dan air panas lalu diminum untuk beberapa hari”Kamus kedoktoran “Larousse” menjelaskan bahawa al-Habbah al-sawda’ mengeluarkan angin dari perut, menambahkan ghairah seks, dan melancarkan darah haid.

---------------------------------

Kini kekuatan dan penyembuh yang disebut dalam Al-Quran dan al-Hadith serta pengiktirafan dari pakar-pakar perubatan dari pelbagai Negara di seluruh dunia telah dijadikan produk kesihatan yang merupakan satu kejutan dalam bidang perubatan moden, iaitu MADU SAWDA’ atau MASAD yang berfungsi :

- sebagai ubat bagi manusia- sebagai makanan kesihatan yang bernilai tinggi- sebagai minuman kesihatan yang berkhasiat- sebagai penawar ksihatan bagi segala penyakit- sebagai kuasa penyembuh yang menakjubkan
Kita tidak menafikan pelbagai jenis “supplement” yang dijual dan digunakan oleh kebanyakan orang. Ada yang berkesan dan ada juga yang tidak memberikan sebarang kesan. Sekadar ingin mengajukan persoalan: “ Apakah kita tidak mempercayai ‘supplement’ yang disebut oleh Allah dan Rasulullah ini??”…Tepuk dada, Tanya Iman..
Sekiranya diteliti kajian-kajian yang telah dilakukan sekarang semuanya telah terbukti apa yang Allah SWT dan Rasulullah SAW sebut. Kajian tersebut juga telah dijalankan oleh pakar-pakar perubatan Islam silam. Teori yang dinyatakan mereka telah terbukti keberkesanannya. Cuma sekarang, perlu di bongkarkan semula sahaja!!...




Setakat nih ayah, adik ngan tunang aku & aku sendiri memang makan benda alah ni. Ayah aku yang ada penyakit batuk tak baik-baikpun Alhamdulillah ok dah tak batuk dah selepas dah menelan berbotol2 ubat doktor.

Adik aku yang study pon makan benda nih. Akupon tak terkecualilah makan sama sebab aku ni selalu penat lepas penat kerja. Seriously benda ni bagus gak untuk saper yang nak diet. Naper aku cakap macam2? Korang akan rasa kurang lapar bila makan benda alah nih.. Makan benda nihpon bagus untuk saper yg ader masalah lawas. Dulu aku memang payah nak buang air tapi skang dah ok. Pegawai akupon cakap macam tu pas aku promote dier benda alah nih.

Ada lagi 1 produk habatussauda actually...minyak dia pon bagus. Kalau kena gigit nyamuk insyaallah terus ok. Kalau ada masalah gatal kena kutu airpon setakat nih Alhamdulillah. Ni bukan promote sesajer ok... tapi base on experience.



artikel kesihatan

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP